fredag 12 september 2008

Wake me up when September ends

Just nu går hösten mig på nerverna. Jag blir så förvirrad, får upp-och-ner-humör och allt sånt jobbigt, men jag antar och hoppas att det bara handlar om att vänja sig. Men samtidigt vill jag inte, jag vill sova bort hösten och vakna si sådär en eller två veckor innan Julafton. Då mår jag mycket bättre igen. För just nu är det så mycket som pågår runt omkring mig, både bra och mindre bra saker, och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Så ge mig Julafton, pepparkakor & snö nu tack. Jag vill tända adventsljusen och se på julkalendern. Hösten är bara en jobbig mellanfas. Den här fredagskvällen har dock varit en intressant kväll. Trodde jag skulle stanna hemma hela kvällen men började med att se film med mamsen och papsen hemma och sedan bar det av till Alle för att checka läget på hans förfest. Och efter det tog jag Simon & Adam oss en rundtur i Borås med Simon som Chaffuör. Någon som har ett bättre sätt att spendera en Fredag? Nej, jag skulle inte tro det. Såå, Tack, det va trevligt! Köpte btw en tröja på Gina idag på vägen hem från skolan, en impulsgrej men bra blev det.
Nej nu ska jag sova tror jag, men först lite dagens.

Usch-fy-och-blä: Hösten & jojo-effekten
Tråkigaste: Mattelektionen
Roligaste: Superhero Movie
Skönaste: Min säng
Bästaste: Vännerna
Överraskning: Ica kvantum Knalleland!

/ESJ

1 kommentar:

Elin Ternander sa...

jag vill med ha julafton! dte är så mys med mörkret och typ lucia :) september kan gå och dö, då är december inte ens nära.