tisdag 1 juli 2008

Peace & Love 08 - Helt underbart

Herregud vilken vecka det har varit. Vet inte vart jag ska börja för det är så mycket som har hänt, så många detaljer jag vill få med. Men jag ska försöka få med så mycket som möjligt, med risk för vissa interna inslag.

Resan dit var bra, väldigt bra. Trots att det var en bit att åka fanns det inte en chans att man somnade bland dessa människor. Jag aldrig sett någon med så mycket överenergi som Kvist hade, det höll mig vaken, haha. Tack.
När vi väl var framme så sken solen och det var vaaarmt. Vi åkte alltså från ett regnigt Borås till ett soligt Borlänge, ja det var helt underbart. Och så fortsatte det. Solen sken alla dagarna, och det var helt sjukt varmt. Men man ska inte klaga ;).

Det var en stor fest. Alltihop var en stor jävla fest. Det började redan tisdagen på stationen i Herrljunga på vägen dit, och sista ölen togs på vägen hem på Söndagen. Sinnesjukt, men skoj. Bag in boxen blev något speciellt, det var det som gällde helt enkelt.
"It´s a bag in box"

Folket. De var bra bra bra. Både mina resekompanjoner och dom vi träffade där. De var bland annat ifrån Hedemora, eller som dom själva säger Heedemoora. Och även om dom pratade jättekonstigt så var dom helt underbara, allihopa.

Tillslut började ju också själva festivalen, vilket innebar ännu mer festande, artister och bra folk, mycket bra folk. Det började med att vi gick och såg Petter, och GOD DAMN IT, vad bra han är. Det var grymt. Som han själv säger "För det finns inget som Hip-Hop musik"
Jag såg även lite Takida & In Flames och trots att det inte är min musiksmak så var det mäktigt att se.
Minnen,minnen,minnen och Jason, Jason, Jason. Jason Mraz var känsla, speciellt I´m yours.
Ja, jag glömmer aldrig känslan, och du vet att du var underbar.
På fredagen var det Thåström som gällde. Och jag finner inga ord för det. Magiskt är ett bra ord, ja för magiskt var det verkligen. Så fint, så underbart. Tack Joakim.
Looptroop var coola, ingen tvekan om saken.
På lördagen hade jag planerat att se Afasi & Filthy, men kom inte så mycket längre än till Teddybears Sthlm, tyvär. Men jag hade en trevlig kväll ändå :). Och tack till Robin & KK som följde med mig till sjukhustältet.

Ja, det har varit en sjuk vecka. Sjuk, galen, rolig, mysig. Den hade allt. Tack till alla er som gjorde det så bra, nu blir det att ladda för nästa år. Ni som inte var där, ni missade något.

Peace & Love är hett!

/ESJ

2 kommentarer:

Elin Ternander sa...

åh det låter verkligen helt underbart :D nästa år åker vi tillsammans! hehe :)

Elin sa...

Jaa, Det gör vi Elin! Det var hur bra soom helst så jag dödar den som inte åker med :P
<3