måndag 23 juni 2008

Uppladdningen

Jag laddar för fullt. Nu är det bara en dag kvar till vi ger av oss till Borlänge, kl 10.00 imorgon bär det av. Det är Peace, och det är Love. Det är festival.
Uppladdningen består av att lyssna på musik, packa, och snacka med allt folk som ska med, det är underbart och känslan börjar sakta men säkert komma. Inte för att jag vet hur det ska kännas, jag har ju aldrig upplevt den omtalade "festivalkänslan", men efter V.26 lär jag veta vad detta är.
Jag måste säga att jag är lite nervös, eller nervös kanske är fel ord, men det känns ungefär som dagen innan julafton när man var liten, typ. Något roligt ska komma, men man vet inte riktigt vad man ska förvänta sig. Ungefär så känns det idag. Men jag tvekar inte en sekund på att det kommer bli en rolig vecka, det kommer bli skitbra. Det vet jag.
Så, vad ska man ha med sig? Jag vet inte. Jag har ingen aning, men jag packar så jag klarar mig. Det ligger ju trots allt mitt i stan, så man måste tänka ett steg längre, men det är jag bra på. Jag tänker tre steg längre.
Jag hoppas verkligen att vädergudarna är med oss veckan. För jag vill inte bo i tält om det ska regna heela veckan. Då tar jag in på hotell. Nej, nu ska jag inte vara sån, tält hör festival till, och jag ska bo där även om världen går under. Så det så!

Till en helt annan sak. När är det sommarlov?! Jag börjar få lite panik, för jag går fortfarande och längtar och väntar på sommarlovet. Och det blir ju inte bättre av att det regnar, jag vill ha sooool, men får kanske unna mig en resa till värmen om det ska fortsätta såhär. Sista sommarlovet får inte vara såhär. Det ska jag se till.
Detta känns verkligen bara som en enda lång helg, som inte tar slut. Men jag vill ha sommarlov! NU. Det måste komma snart, känslan alltså. Nu, tack.


PEACE&LOVE.

/ESJ

Inga kommentarer: