onsdag 18 juni 2008

Tomhet

Ja, det var ikväll vi skulle ge allt. Matchen Sverige-Ryssland 20.45, det var här vi skulle ta oss vidare till kvartsfinal, det var här hela fotbollssverige skulle fira vinsten, eller i alla fall ett oavgjort resultat. Men det blir inte alltid som man tänkt sig, och i fotboll blir det fan aldrig som man tänkt sig. Jag trodde på Sverige, jag trodde att vi skulle kunna göra en bra match mot Ryssland, Zlatans spelar från start, och det kändes som om ingenting kunde gå fel. Men trots detta så gick allt fel ikväll. Men beröm till Ryssland, ni var bra ikväll, betydligt mycket bättre än Sverige. Jag är besviken, riktigt besviken.

Tillbaka i tiden. Till gårkvällen, som var en mycket trevlig kväll. Det började med lite spel hos Hanna, där jag och hampus vann, ett av spelen i alla fall. Jag älskar spel, men jag hatar att förlora. Det blev en lång kväll/natt/morgon. Jesper kom och hälsade på vid 12-tiden på kvällen och det blev en hel del Daltorpssnack, vilket också innebar mycket skratt. Sen kom vi även fram till att entreprenörsprogrammet måste vara det mest seriösa gymnasieprogrammet i Borås, och bygg kommer långt ner på den listan. Ja, TACK allihopa för en bra kväll

“Går det bra för Zlatan går det bra för Sverige” /Simon Bank

Ikväll gick det inte bra för Zlatan. Men för mig är han bäst
.

2 kommentarer:

boogiman sa...

Skit i matchen, vi vann iallafall. Vi är bättre än Sverige.

Elin sa...

Ja, det är så sant. Vi är bäst.